Update 2 van 08 oktober 2003

Ik heb het chassis vanaf de cabine in de ijzermenie gezet. Verder zijn de luchtketels verwijderd en de remleidingen van de achterste assen. De luchtketels zijn aan de buitenzijde helemaal opgeknapt en weer in het legergroen gezet. De binnenzijde van de luchtketels moet ik nog "ontroesten". De remleidingen heb ik nieuw gemaakt omdat die erg roestig waren. De oude waren gemaakt van een soort ijzerlegering. De veren die erom heen zitten ter bescherming van de leiding zitten ook weer om de nieuwe remleiding. Verder heb ik ook nieuwe remslangen omdat de oude uitgedroogd waren. Op de vooras zitten andere banden omdat de banden die er voor op zaten niet de originele zijn. Ook voor achter heb ik alvast 2 bijna nieuwe banden. Ze moeten wel allemaal vervangen worden omdat ze verschrikkelijk zijn uitgedroogd. Maar ja, het geld groeit me niet op de rug dus voorlopig nog even sparen.

Een eerste begin. Bumper groen en chassis in de ijzermenie  Zit lekker strak in de "lak".  Lekker strak in de "lak".

Alle onderdelen voor de remmen op de achterassen heb ik nu kompleet, maar eerst wil ik de assen ontroesten en in de ijzermenie zetten voordat ik alle remleidingen ga monteren. Wat betreft de vooras heb ik al nieuwe remslangen voor rechts en links, maar ik heb gezien dat de leidingen ook behoorlijk roestig zijn, dus die ga ik ook maar vervangen. Je kunt nu eenmaal geen risico's nemen met de remmen van een oud legervoertuig omdat er vaak maar 1 systeem op zit. Weigert dat remsysteem dan kun je de handrem aantrekken, maar daar hoef je geen wonderen van te verwachten dus wordt het een kwestie van heel goed vasthouden en wachten wat er komen gaat. Helaas sta ik buiten en het weer is niet zo heel best dus in de wintertijd zal het weinig sleutelen/verven worden. Ik ga er wel wat onderdelen afhalen en thuis in me "warme"schuurtje opknappen.

Oktober 2003

Ik heb de eerste laag verf aangebracht en dat ziet er gelijk al stukken beter uit. Er moet nog wel een tweede laag over omdat de eerste laag niet goed dekt, en een tweede laag is altijd beter.

Het chassis de eerste keer in de groen.     Het chassis de eerste keer in de groen.

  terug

    

Opmerkingen en reactie's... mailto:  owner@armytruck.nl