Update 10 van 28-10-2006

Afgelopen zomer heb ik bijna niets gedaan aan de truck. Vakantie, geen tijd, geen zin, te warm waren zo'n beetje de redenen. Maar in september heb ik de draad weer opgepakt.

Ben begonnen met de achterspatborden. Er moesten vier nieuwe steunen gemaakt worden. Dan verven. 2x ijzermenie en 2x maal groen. 8 banden uit de tuin gehaald (vrouw blij) en gemonteerd. 1 steekas losgehaald en nieuwe pakking ertussen. Verder is het canvas dak met ondersteuning erop gekomen en nog een hoop kleine dingetjes.

Ook heb geïnvesteerd in nieuwe kentekenplaten. Blauw met opgelegde letters/cijfers. Ook twee reflectie platen zitten er nu op.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de verlichting. Dat was best wel een hele klus. Met name de richting aanwijzers waren een bron van ergernis. Kortsluiting en niet willen branden waren de grootste problemen. Tekening erbij en maar doormeten. Veel fouten gevonden. Ook het linker achterlicht gaf steeds problemen. Eerst maar eens openmaken. HELP TSUNAMI. Vol met water dus. Ook de koplampen zaten verkeerd aangesloten. Grootlicht werkte wel maar het dimlicht was eigenlijk grootlicht maar dan op halve sterkte. Er zitten trouwens koplampen op met halogeen verlichting. Ook de rode en gele lampjes aan de voorzijde en achterzijde zijn aangesloten. Een paar dagen met draadjes freubelen maar dan heb je ook wat. Alles werkt weer. Zelfs de "oorlogs verlichting" werkt weer. 

Wat foto's

 

 

 

 

 

Zaterdag 25 november 2006. Laatst heb ik de huif van de laadbak eraf gehaald. Het gaat eens tijd worden om is wat aan de laadbak te gaan doen. Ook aan de cabine moet ook nog eens wat geschuurd worden. Eerst eens ook wat foto's maken. Staat hij goed en wel buiten gaat het ineens regenen. Balen! Alles nat en geen waterproof schuurpapier. Dan maar even het laatst verkregen speeltje uitproberen. Hét originelen zwaailicht. Merk: Federal Signal Corporation Model 14 MS 51317-03 Army uitvoering. (Dank u Marktplaats) Met behulp van een uitlaatklem even achter de cabine vastgezet. En het werkt. Nu nog de originelen pijpen erbij waar het zwaailicht opstaat. Een klein gedeelte (het bovenste) heb ik, maar het onderste gedeelte waar de bovenste pijp in gaat moet ik nog vinden. Maandag ga ik naar de Marwi in Elst om een paar onderdelen te kopen. Waterpomp,brandstoffilters (3 stuks) en nog wat klein spul en misschien een originele steun voor het zwaailicht. Nog wat actuele foto's

 

 

 

Terug

Opmerkingen en reactie's... mailto:  owner@armytruck.nl