Update 11 van 12 februari 2007

klik op de foto's voor de vergroting

Laatst ben ik begonnen met het vervangen van de manchet en de keerringen aan de rechterzijde van de vooras. Links lekt nog niet en de manchet is ook nog heel dus daar wacht ik nog even mee. Er liep een mengeling van cardan olie en smeervet uit. Zie foto's .     

Op de rechter foto zie je ook één van de vele scheuren die in de manchet zaten. Nadat ik het wiel had verwijderd heb ik als eerste de remleiding losgekoppeld en afgeknepen met een tang. Wel even een rubbertje ertussen gedaan tegen het beschadigen van de leiding.  

Daarna de dop losgemaakt die verbinding is tussen de steekas en het wiel. Hoe zal z'n dop eigenlijk heten? En daarna de remtrommel met lagers verwijderd. De remschoenen zien eruit als nieuw. Alleen wat afstoffen en verder niets aan doen. De stofkappen van de remcilinders hebben beide scheurtjes. Ik had bij de Marwi ook twee setjes remkuppen en stofkapjes besteld dus die worden dan ook vervangen.

Nadat ik de ankerplaat en de buis waar de steekas doorheen loopt had verwijderd begon het schoonmaken van het huis waar de kruiskoppeling van de steekas in draait. Een hele vette bedoening.

Zo kijk eens, lekker schoon en ook nog even de stuurstang losgehaald en het huis met de fusee pennen verwijderd. Kan ik thuis lekker opknappen. Thuis heb ik ook de ankerplaat aan de achterkant netjes in de ijzelmenie en daarna in de groen gezet. Ook zijn de kuppen en de stofkappen vervangen. Ook de ontluchtingsnippel op de remcilinder is vervangen door een nieuw exemplaar want die had ik rond gedraaid.

Nu wat foto's van het verloop. Let op de 3e foto aan de linkerzijde m'n nieuw verkregen vetspuit met een nieuw blik van 18kg SKF Lagervet. (LGMT 2)

 

Alles weer netjes in elkaar gezet en daarna ook nog "even" de verlengstukken van de bumper erop gezet en de bumper omgedraaid en terug geplaatst. Ook de twee "paaltjes" op de bumper gemonteerd. Het schijn zo te zijn dat alles wat je perse niet wilt raken moet je steeds aan de buitenzijde van de paaltjes  moet houden. Nog wat foto;s.

     

     

De volgende stap wordt het zwart (cothing) maken van de achterassen.

De onderstaande link is van een mede hobbyist die ook zijn vooras keerringen en rubberen manchetten heeft vervangen.

http://www.steelsoldiers.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8927&postdays=0&postorder=asc

 

Terug

Opmerkingen en reactie's... mailto:  owner@armytruck.nl