Dag bak

Hier alle foto's van het verwijderen van de bak bij van Groningen in Nieuw-Vennep.

Met de snijbrander vlak bij de tank. Fotootje op afstand. Ook aan de achterkant de bouten doorsnijden. Wat een samenwerking met de medewerker van Van Groningen.

Het laatste bout die er aan moest geloven. Netjes de slangen weer oprollen. Even de kraandriver vertelt dat de rest heel moet blijven. Heel behoedzaam wordt de bak eraf getild.

Met beleid verwijderd. Nog een stukje hoger. Geen enkele moeite voor de kraan. Het dak werdt gelijk open getrokken.

Nog een paar plukjes. Even het gat wat groter maken. Het gat nu groot genoeg. De bak werdt gelijk vol de duwt met oude wasmachines. Er kunnen er nog meer bij. Legergroen tussen magisch wit.(goed)

Even controleren of alles nog OK is. De houten latten die tussen de bak zitten even vastmaken. Klaar voor vertrek. Thuis nabij het parkeerterrein. Thuis nabij het parkeerterrein. Thuis nabij het parkeerterrein. Best wel stoere wagen.

Eerst nog even weer naar de weegbrug. Bij de eerste weging (met bak) was het gewicht 7240 kg. Bij de tweede weging (zonder bak) was het gewicht 5160 kg. De bak weegt dus 2080 kg. Vreemd is wel dat het gewicht in ongeveer 8 jaar 70 kg is toegenomen. Want in 1995 was het totaal gewicht 7170 kg volgens het kenteken. Je zou zeggen hoe meer er is wegroest, hoe minder gewicht. Waar die 70 kg vandaan komt?? In de brandstof tank zit het niet.

Terug naar huis blijkt dat het rijden zonder bak een stuk onconfortabeler is. Het stuitert als een gek. Ook ging zo nu en dan het tandemstel klapperen. Dan even wat bijremmen om de boel weer tot rust te krijgen.